Search
Close this search box.

NAKON DVIJE GODINE RADA SAMIR FEJZIĆ OBJAVIO NOVI ALBUM „PASSION“-RECENZIJU DONOSI LEJLA DŽAMBAZOV!

U JU Centar kulture i mladih Općine Centar u Sarajevu održana je promocija novog albuma pod nazivom „PASSION“ etabliranog sarajevskog piano jazz umjetnika Samira Fejzića i njegovog drugog autorskog rada!

Samir Fejzić je objavio svoj novi, sedmi po redu, album „Strast“ na kojem je sa svojim saradnicima vrijedno radio gotovo dvije godine. Na pripremi albuma kojeg čini devet instrumentalnih i vokalno-instrumentalnih kompozicija bilo je zaista puno posla: najprije je bilo potrebno djela iskomponovati, pa ih aranžirati, u nekim slučajevima orkestrirati za veliki orkestar, uvježbati dionice klavira i glasa, uvježbati sa drugim muzičarima, otići u studio i sve to snimiti. Poslije je to naravno bilo potrebno izmiksati, masterizovati, uraditi post-produkciju i dizajn albuma, i konačno ga štampati.

Za svoj novi album Fejzić kaže:

„Budući da sam dobro organizovao svoje vrijeme, sve te poslove sam uskladio sa svojim porodičnim i profesorskim obavezama. Imao sam međutim i veliku pomoć i podršku od strane mojih cijenjenih kolega i saradnika. Moja desna ruka u ovm projektu je bio moj nekadašnji učenik, a sada kolega Dino Mangafić. Bilo da je trebalo nešto odsvirati, pomoći oko aranžmana ili orkestracije, šta god, Dino je uvijek bio tu, i nikad mu ništa nije bilo teško. Velika prednost ovog projekta je to što je iza njega kao producent svo vrijeme stajao Dinin tata Jasmin, koji se, koristeći svoje veliko znanje i iskustvo, brinuo da album postigne najviše profesionalne standarde.“

Cover albuma ” PASSION” Samir Fejzić

Osvrćući se na sam album, muzikologinja Lejla Džambazov je dala svoj osvrt:

”Album Passion objedinjen notama jazz harmonija nudi uzbudljiv i novi koncept koji nas vodi kroz devet stilski različitih kompozicija. Zvučni spektar, prosto rečeno vodi slušaoca u prošlost, sadašnjost i budućnost. Upravo kao i ‘strast’, ovaj album ne ovisi o raspoloženju, nego obuzima bez obzira na trenutno stanje uma, te samim tim omogućava posebnu zvučnu plovidbu talasima različitog intenziteta i energije. Rijetki su autori/kompozitori koji hrabro, programski najave svojoj publici da je u pitanju potpuno razotkrivanje jednog ‘ličnog’ muzičkog identiteta. Slušaoci koji znaju o kakvom kompozitoru i muzičaru se radi, prepoznaće fragmente prethodnih šest albuma, koje je autor albuma Samir Fejzić prožimao kroz svoj dugogodišnji rad, a koji su doprinijeli činjenici da smo i danas znatiželjno i opravdano očekivali ovu muzičku krunu. Album Passion je prvenstveno veliki iskorak za jazz muziku i njen položaj u BiH, ali i za samu kompozitorsku djelatnost, koja rijetko ima priliku da izađe iz okvira akademskih i društveno određenih normi.

Samir Fejzić

Dalje, Fejzić kaže:

„Passion je naslovna kompozicija, i možda ponajbolje odražava karakter cjelokupnog albuma. Nema u njoj, kao ni u cijelom albumu, nikakvih radikalno novih rješenja, nekih stvari koje parcijalno nisu negdje i u nekoj prilici ili kombinaciji već viđene. Ali sjetimo se Mozarta. Da li je on išta radikalno novo donio u svojoj muzici, u odnosu na Haydna, Bachove sinove i ostale svoje prethodnike? Nije! Pa u čemu se onda ogleda njegova genijalnost? Ja bih rekao u njegovom šarmu, odnosno njegovom ličnom pristupu i načinu na koji se igrao sa već postojećim stvarima. Takvo promišljanje stoji iza albuma ”Strast” – radije kombinirati već postojeće stvari, nego radikalno eksperimentisati. Bez namjere da budem grub i obeshrabrujem druge umjetnike da tragaju za originalnim i novim rješenjima, mislim da su i najradikalniji zahvati u muzici već viđeni (sjetimo se samo eksperimenata i performansa koje su još prije sedamdeset godina provodili kompozitori kao što su John Cage ili Karlheinz Stockhausen). Pitanje koje sam nakon toga sam sebi postavio je bilo: ”Hoćeš li se baviti ekscentričnim eksperimentima ili muzikom?”

Za prvu kompoziciju ‘’Passion’’ recenzentkinja Lejla Džambazov kaže kako najavljuje raznolikost ostalih osam kompozicija, ali i poseban sklad kad su u pitanju harmonijsko-ritmička obilježja jazz improvizacije i klasične kompozicione tehnike. Kao autor kompozicije ‘’Jazzoro’’, te kompozicija ”Passion”, ”Midnight Tango”, ”Ecstatic Dance”, koje je ujedno orekstrirao i aranžirao, Samir Fejzić odaje izvore svoje inspiracije u temeljnom poznavanju muzičkog romatizma, a posebno utjecaj Chopinove klavirske pjesničke izražajnosti, kroz tečne fraze i dionice ispunjene profinjenom, ali i jazz harmonijom i ornamentikom. Posebno se može naglasiti da svaki momenat gdje slušalac očekuje klavir u ulozi solo-instrumenta, Fejzićeva pedagoška strana daje prostora jednakosti instrumentalnih dionica i u potpunom skladu integrira umijeće drugih instrumentalista, koji su surađivali na ovom albumu. Dvije kompozicije koje također otkrivaju autora kao profesora, temeljene su na Bachovim načelima višeglasja – ‘’On Bach’s way’’ i ‘’Rondeau’’ koji je zaokružio ovaj album posebnom vedrinom u vokalnoj dionici. Također, kompozitor diskretno, ali vješto upliće kratke motive jazz standarda, koje nikad ne zaobilazi kao vrsni poznavalac same historije jazza.

Samir Fejzić i Dino Mangafić

Pjesma ”Da li znaš da te volim” je uvrštena na album jer je imao ideju da je snimi u jednoj jazzy varijanti. Također, želio je da pokažem da umjetnost nije rezervisana samo za tu tzv. ozbiljnu muziku, već to može postati i popularna muzika, ako se iznese na odgovarajući način.

Na album su uvrštena i dva djela azerbejdžansko-dagestanske kompozitorice Elze Ibrahimove, za koje su krasne stihove napisali naši pjesnici Ernad Musić i Ferida Duraković. Riječ je o pjesmama ”Ples ptice i vjetra” i ”Nemoj plakati”. Na albumu je i jednu lijepa saradnja sa flautisticom Edinom Sadiković, za koju je napisao kompoziciju ”Midnight Tango”.

Muzika ”Ples ptice i vjetra”/ Ernad Musić i ”Nemoj plakati” Elza Ibrahimova. /Ferida Duraković – izdvojene kompozicije predstavljaju dokaz da je album ‘’Passion’’ zaista otkrio Samira Fejzića kao autora koji se saživljava sa svojom okolinom i svojim ciljevima. Kompozitor se bez distance i straha poistovjećuje sa uzorima i izvorima inspiracije, ali i sa onima koji prepoznaju strast, te ih nikako ne možemo nazvati autsajderima ni u jednom segmentu bilo koje kompozicije.

Na ovom albumu je Fejzić posvetio dva djela muzičkom velikanu – J. S. Bach-u. To su ”Rondeau”, iz njegove orkestarske svite u h-molu, i preludij-fuga ”On Bach's Way”, koji je napisao skupa sa svojim učenikom Dinom Mangafićem. Za kompoziciju ”Jazzoro” bi se moglo reći da je logičan nastavak djela ”Balkan Madness” sa albuma ”Beautiful Mind”.

Album čini devet kompozicija

1. ”Passion”
  2. ”Da li znaš da te volim”